Det blev kontorsstäd

Hej hopp!

Jag har gett upp! För två veckor sedan hamnade jag i en diskussion med min kära vän och delägare av vårt företag. Vi två startade upp vårat företag i Malmö för snart ett år sedan och vi har enda sedan dess varit överens angående det mesta, men häromdagen så hamnade vi i en rejäl argumentation angående kontorsstäd. Kontoret som vi har är ungefär 100 kvadratmeter och består av tio skrivbord, ett kök, toalett och ett pingisbord. Varje måndag har jag och kollega mötts upp två timmar innan vi alla andra och städat, men nu hade han fått nog av att städa och tyckte att vi kunde anställa kontorsstäd. Jag förstod honom, affärerna blomstrar och vi har definitivt råd att anställa kontorsstäd. Däremot tyckte jag att det kändes som en onödig utgift eftersom vi klarade det fint själva, efter många om och män kom vi fram till att om jag skulle klara av att städa i en gång i veckan i två månader så skulle inte anställa kontorsstäd utan då skulle vi göra det tillsammans framöver. Det har gått två veckor sen den dealen och jag har nu hissat den vita flaggan och ringt till Arrie Städ och Konsult för att få hjälp med städningen. Idag gick jag fram till min kompis med svansen mellan bena och förklarade att han hade rätt och att jag hade anställt en städfirma.

Just nu känns det väldigt skönt att slippa gå upp några timmar tidigare för att städa och om vi bara fortsätter att sälja i det här tempot så ska vi nog kunna ta ifatt den här summan. Jag och min kollega har känt varandra sedan barnsben och vi båda är uppvuxna på samma gata här i Malmö. Det händer med jämna mellanrum att vi hamnar i lite heta diskussioner men vi är såpass goda vänner så att det händer aldrig att någon tar illa upp.